Dostop z avtomobilom

Do mnogih delov Parenzane je namreč mogoče priti z avtomobilom. Z uporabo zemljevida območja in opisa poti, jih boste z lahkoto našli.

1. V kraju Valica se nahaja hiša, ki je nekoč bila železniška postaja z imenom Savudrija (Salvore), poimenovana po šest kilometrov oddaljeni ribiški vasici. Če krenete proti turističnemu naselju Kanegra, boste prišli do makadamske ceste, po kateri je nekoč peljala železnica in od koder se ponuja čudovit pogled na Piranski zaliv in Sečoveljske soline.

2. Kraj Stanica, kjer je bila železniška postaja pri Grožnjanu:

a) sprehodite se mimo naseljene postajne stavbe proti kraju Peroj in po trasi pridete do vhoda v tunel pod Vrhom Romana. Z leve strani se povzpnite na sedlo in po markirani planinski poti pridete na drugo stran tunela;

b) od postaje krenite proti Grožnjanu in na bližnjem velikem ovinku zavijte levo na makadamsko cestico, ki vas vodi do vhoda v tunel Kalcini. Tunel pelje preko najvišje nadmorske višine, do katere se povzpne Parenzana (293 m).

3. Zaselek Sv. Stefan pri vasi Kostanjica. Od tu se lahko po poti ob pokopališki cerkvi sprehodite (10-15 minut) do vasi Biloslavi, kjer je bila postaja Kostanjica. Iz Biloslavov je čudovit razgled na celo pokrajino. Če zavijete desno, v smeri Završja (približno 1 km), lahko obiščete 69 metrov dolg tunel Kostanjica.

4. Takoj pod vasjo Završje se na mestu nekdanje postaje nahaja grda razpadajoča stavba. Sprehodite se mimo in obiščite dva krajša tunela in velik viadukt Završje, ki se nahajajo v neposredni bližini.

5. Vas Vižintini Završki je v bližini trase. Od vasi se peš povzpnite na Parenzano: levo pridete do viadukta Završje (približni 1 km), desno pa do viadukta Antonci (približno 500 m).

6. Vas Antonci in zaselek Krti: levo pridete do viadukta Antonci (približno 700 m), desno, skozi čudovito pokrajino in iglast gozdiček, pa pridete do veličastnega gradbenega spoja viadukta in tunela Freski (približno 1,5 km). Če greste skozi tunel (dobro je imeti svetilko!) in nadaljujete pot po trasi, čez 15 minut pridete do kraja, kjer se je včasih nahajala železniška postaja Oprtalj, od kjer pot strmo vodi do Oprtalja (približno 40 minut hoje). V nadaljevanju poti samo v nekaj minutah pridete na impresivni viadukt Oprtalj preko Mlinske doline.

7. Naselje Kanal pri Motovunu. Pri bencinski črpalki pridete na železniško postajo. Nedaleč, v smeri Vižinade, se nahaja tunel Motovun.

8. Tik pred vasjo Karojba, iz smeri Motovuna, po makadamski cesti pridete do razširitve, kjer je nekoč stala železniška postaja. Peš, v smeri Vižinade, v manj kot petih minutah pridete do viadukta preko potoka Krvar.

9. Viadukt Sabadin ali Veli Most preko potoka Sabadin se nahaja približno na pol poti med Vižinado in Rakotulami, tako da do njega lahko pridete iz obeh strani:

a) avtomobil lahko pustite na mestu, kjer cesta Rakotule-Špinovci seka traso in krenete levo v smeri Vižinade (približno 1,5 km);

b) če krenete iz Vižinade proti Pulju, je okrog 200 metrov od odcepa za Poreč na levi strani razširitev, od koder morate po trasi v smeri Motovuna (približno 3 km).